آموزش كم كردن دانه ها در بافتني

آموزشگاه تخصصي آموزش قلاب بافي، آموزش بافتني،آموزش بافت شال گردن،آموزش بافت كلاه

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آموزش كم كردن دانه ها در بافتني

۱۹,۱۲۴ بازديد
آموزش كم كردن دانه ها در بافتني

 

كم كردن يعني اينكه مي خواهيم تعداد دانه ها را كاهش دهيم.
الف. كم كردن در بافت پايه كوتاه
قلاب را در دانه اول وارد كنيد و يك دانه بيرون بكشيد، سپس قلاب را در دانه دوم وارد كنيد و دانه ديگري بيرون بكشيد. نخ را روي قلاب بيندازيد و از داخل همه دانه هايي كه روي ميل داريد بيرون بكشيد.

ب. كم كردن در بافت نيم پايه  بلند

نخ را روي قلاب بيندازيد و در دانه اول وارد كنيد ويك دانه بيرون بكشيد، دوباره نخ را روي قلاب بيندازيد و در دانه دوم وارد كنيد و يك دانه بيرون بكشيد. حالا پنج دانه روي ميل داريد. نخ را روي قلاب بيندازيد و از داخل همه دانه هاي روي ميل بيرون بكشيد.

 

پ. كم كردن در بافت پايه بلند
نخ را روي قلاب بيندازيد و در دانه اول وارد كنيد، يك دانه بيرون بكشيد. يك بار دو تا يكي كنيد. دو دانه ي روي ميل را نگه داريد. نخ را روي قلاب بيندازيد و در دانه دوم وارد كنيد، يك دانه بيرون بكشيد. يك بار دو تا يكي كنيد. حالا سه دانه روي ميل داريد. نخ را روي قلاب بيندازيد و از داخل همه دانه هاي روي ميل بيرون بكشيد

ت. كم كردن در بافت پايه بلند دوبل
اين كم كردن هم مثل كم كردن در پايه بلند است، يعني آخرين دو تا يكي را انجام نمي دهيد و در مرحله آخر سه دانه باقي مانده را با هم يكي مي كنيد.

از همين روش مي توانيد براي كم كردن بيش از يك دانه هم استفاده كنيد. مثلا در اين عكس چهار دانه با هم يكي شده(يعني سه دانه كم شده) است.

1

ث. كم كردن در ابتداي رج
از اين روش وقتي استفاده مي كنيم كه مي خواهيم دو يا چند دانه را در ابتداي رج كم كنيم و لبه آزادي ايجاد نماييم. در ابتداي رج در هر دانه يك پايه محكم مي بافيم. مثلا اگر قرار است پنج دانه كم شود در شش دانه اول پايه محكم مي بافيم، سه زنجيره مي زنيم و سپس به بافت ادامه مي دهيم.

2

ج. كم كردن در انتهاي رج
از اين روش وقتي استفاده مي كنيم كه مي خواهيم دو يا چند دانه را در انتهاي رج كم كنيم و لبه آزادي ايجاد نماييم. به سادگي تعداد دانه هايي را كه مي خواهيد كم شوند نبافته رها كنيد، برگرديد و بافت را ادامه دهيد.

3

از اين روش كم كردن مي توان در ايجاد حلقه آستين استفاده كرد.

4

سرور زير را جهت دانلود كتاب انتخاب كنيد 

دانلود فيلم آموزشي بخش اول

دانلود فيلم آموزشي بخش دوم

دانلود فيلم آموزشي بخش سوم

دانلود فيلم آموزشي بخش چهارم

پسورد: www.tricot20.ir

منبع: learnart.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.