آموزش بافت پليور مردانه

آموزشگاه تخصصي آموزش قلاب بافي، آموزش بافتني،آموزش بافت شال گردن،آموزش بافت كلاه

جمعه ۱۳ مرداد ۰۲

آموزش بافت پليور مردانه

۱۳,۰۲۲ بازديد
آموزش بافت پليور مردانه

وسايل مورد نياز جهت بافت پليور:

6 كلاف كامواي  100 گرمي

ميل شماره 5 ،  نخ  يك لا

طرز بافت پشت پليور:

كار بافت را با 104 دانه شروع كرده، 2 دانه از زير، 2 دانه از رو به طول 10 سانتي متر، آن را كش باف ببافيد. سپس 15 دانه كم كرده با 89 دانه كار را ادامه دهيد. 38 سانتي متر بعدي را به زير بافته، جهت حلقه آستين پليور 1+1+3 دانه از هر طرف كم كنيد.براي مدل رگلان آستين پليور، مرتب از هر طرف 1 دانه كم كنيد تا دانه‌ها به 49 عدد برسد.

در اين مرحله از كار دانه‌ها را كور كرده كار بافت را تمام كنيد.

جلوي پليور:

كار را با 54 دانه شروع كرده 10 سانتي متر اوليه را كش باف ببافيد سپس بافت را با 52 دانه ادامه دهيد. « يعني 2 دانه كم كنيد.»

در رج اول : 8 دانه ابتدايي را از زير ببافيد سپس « مدل آژور» را شروع كنيد.

مدل آژور :

1 نخ روي ميل انداخته، 2 دانه را با هم روي ميل گرفته يكي كنيد سپس 2 دانه ديگر را گرفته يكي كرده، 1 نخ روي ميل بياندازيد.

پس از مدل آژور، كار را با 2 دانه از زير ادامه دهيد. سپس جهت « مدل پيچ « ابتدا 2 دانه را از رو انداخته سپس 1 دانه را از رو ببافيد.

بعد با 12 دانه از زير به كار ادامه داده، 3 دانه از رو، 12 دانه از زير دوباره جهت مدل پيچ  2 دانه را از رو انداخته ، سپس 1 دانه را از رو بياندازيد و آن را ببافيد. 4 دانه را از زير دوباره جهت « مدل پيچ « 2 دانه از رو را بياندازيد. بعد 1 دانه از رو انداخته از رو ببافيد. « در رج‌هاي آخر دانه‌هاي زير را به زير، دانه‌هاي رو را به رو ببافيد.»

در رج سوم :

8 دانه از زير«مدل آژور» 2 دانه از زير و مدل پيچ را بافته با 11 دانه از زير كار را ادامه دهيد. 12 دانه زير باقي مانده را جهت شروع « مدل لوزي» با 4 دانه از رو ادامه دهيد و 8 رج بعدي را با مدل لوزي ادامه دهيد.

در شروع مدل لوزي، ابتدا وسط اش را با 4 دانه از رو ، سپس مدل گيس باف را در يك رج توي هم ببافيد.

در 8 رج بعدي مدل لوزي را جمع كرده ولي مدل گيس باف را ادامه دهيد. جمعاً 5 عدد كيس باف بر روي تنه جلويي ايجاد خواهد شد.

38 سانتي متر مدل لوزي و مدل آژور را بر روي تنه ادامه داده و جهت حلقه آستين 1+1+3 دانه كم كنيد.

جهت مدل رگلان آستين ژاكت، در هر رج به كم كردن ادامه دهيد، وقتي بلندي تنه به 69 سانتي متر رسيد براي بافت يقه 1+1+2+3+3 دانه كم كرده، 11 دانه باقي مانده را يكباره كور كنيد.

بدين ترتيب سرشانه بدست خواهد آمد.

2

آستين پليور:

كار بافت را با 40 دانه شروع كرده ، 7 سانتي متر مدل كش باف ببافيد. 9 دانه از زير«مدل پيچ» 2 دانه از زير، «مدل آژور» 2 دانه از زير، « مدل پيچ» 2 دانه از زير، 2 دانه آژور، 2 دانه از زير، سپس از  «مدل پيچ»  9  دانه از زير بافته رج را تمام كنيد.

پس از كش باف آستين با مدل داده شده بالا تا زير حلقه آستين، 45 سانتي متر ببافيد. در ضمن در جاهاي مشخص به آستين دانه اضافه كنيد تا جمع دانه هايتان به 64 عدد برسد.

سپس از آستين 1+1+3 دانه از هر طرف كم كنيد بايد جهت مدل رگلان آستين 20 دانه بماند، 20 دانه باقي مانده را 8 سانتي متر ادامه داده و پس از اينكه 11 دانه از آن 20 دانه، كم كرديد 9 دانه باقي مانده را از پشت تا انتهاي بافت آستين رگلان ديگر ادامه داده ببافيد.

سپس آن را به آستين ديگر متصل كرده يكي كنيد. «آموزش بافتني به شكل توجه كنيد.»

قد تمام شده آستين رگلان از سرشانه تا انتها بايد 83 سانتي متر باشد.

يقه :

جمعاً 94 دانه از تكه‌هاي جلو و پشت جدا كرده روي ميل‌ها بياندازيد، 15 سانتي متر 2 دانه به زير، 2 دانه به رو «مدل كش باف» بافته، كار را تمام كنيد.

توجه : مدل گيس باف 3 تايي:

دانه‌ها را شمارش كرده به تعداد 9 دانه در وسط بافت كنار بگذاريد، 3 دانه ابتدايي را به رو بافته، 3 دانه وسطي را نبافته و 3 دانه آخري را ببافيد. سپس 3 دانه وسطي را روي يكي از ميل‌ها گرفته ببافيد و بعد چند رج مرتب، بافته اين بار 3 دانه ابتدايي را در ميل نگهداشته، 3 دانه وسطي را با 3 دانه ابتدايي جابجا كرده ، سپس3 دانه وسط را بافته و 3 دانه اول جابجا شده و آخري را ببافيد.

مدل پيچ :

بايد دانه‌ها زوج باشد در شروع كار چند دانه را به زير بافته، سپس 3 دانه اول را از ميل خارج كرده 3 دانه دومي را بافته و بعد 3 دانه اولي را توي ميل انداخته آن را از رو ببافيد.

سپس چند دانه به زير ببافيد، چند رج ساده بافته، اين بار نيز 3 دانه اولي را نبافته و 3 دانه دومي را بافته، سپس 3 دانه را از زير كار روي ميل انداخته ببافيد تا پيچ به طرف ديگر بچرخد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.